Spółka Echo Investment, która przygotowuje się do
realizacji Galerii Echo Katowice, zorganizowała konkurs architektoniczny na
zagospodarowanie placu przed obiektem.
„Galerię Echo Katowice projektujemy z dbałością o każdy
detal i w odpowiedzi na konkretne potrzeby jej przyszłych użytkowników. Jednym
z ciekawszych wizerunkowo elementów naszej inwestycji jest plac zewnętrzny,
który będzie pełnił funkcję reprezentacyjną i przede wszystkim użytkową.” -
mówi Jarosław Czapski, architekt z Działu Centrów Handlowych Echo Investment.
„Chcemy, aby plac był wyjątkowym miejscem dlatego
zorganizowaliśmy konkurs na zaprojektowanie unikalnej przestrzeni zewnętrznej,
do którego zaprosiliśmy trzy doświadczone biura projektowe: MOFO, RSPLUS i
JRK72. Aktualnie trwają już prace projektowe. Pierwsze propozycje poznamy w
połowie lutego, a konkurs rozstrzygniemy pod koniec miesiąca. Mamy nadzieję, że
wynikiem naszej współpracy będzie stworzenie atrakcyjnej przestrzeni miejskiej,
nowego „placu głównego” dla południowych Katowic. Będziemy się wzorować na
najlepszych projektach europejskich, tak aby stworzyć nowoczesną przestrzeń
zachwycającą architekturą krajobrazu, przyjazną i zintegrowaną z otoczeniem.” -
dodaje Czapski.
Galeria Echo Katowice powstanie na działce o powierzchni
54 000 mkw. Obiekt będzie oferował
42 000 mkw. powierzchni handlowej i
rozrywkowej rozlokowanej na 3 poziomach. Program galerii oprócz sklepów i
punktów usługowych najbardziej znanych sieci i supermarketu, zakłada także
7-salowe kino, klub bilardowy, strefę zabaw dla dzieci, korty do squasha i
badmintona, restauracje z tarasami, a także centrum medyczne. Obiekt
realizowany będzie przy ul. Tadeusza Kościuszki - jednej z najważniejszych
arterii komunikacyjnych miasta, trasie, którą przejeżdża nawet 15 tys.
samochodów na godzinę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz